Umjetničko istraživanje “Izvir voda”
Umjetničko istraživanje ‘Izvir voda’ pod vodstvom ruskog redatelja i pedagoga Sergeija Kovalevicha bavi se istraživanjem slavenskog kulturnog nasljeđa kroz pučke i starocrkvene napjeve i tekstove najstarije hrvatske književnosti.
Metodološki pristup na kojem počiva istraživanje je arheološko-antropološki rad u vidu dubokog zarona u istraživanje izvođačkog instrumenta, glasa i tijela, izvođačeve osobe, kao i rastvaranje granica i rad na istoj. Kakvi se procesi javljaju upravo na ovim granicama/pragovima? Ovakav antropološko-arheološki rad ima za cilj pronaći, uspostaviti, biti u samom izvoru bića, a prema izvoru putujemo uz pomoć fizikalnosti i stoljetnog odjeka kojeg nosi riječ i zvuk, jer ih pratimo tamo gdje izvire voda, tamo gdje je pjesma nastala iz fizikalnosti života, gdje je riječ direktno povezana s predmetom.
Istraživanje se nastavlja na rad započet na umjetničkoj rezidenciji ‘Arheologija bića: Slavenski korijeni’ u Rijeci 2019, kroz dvije rezidencije održane 2020 – u Baškoj Vodi (ožujak) i Kalima, o. Ugljan (rujan). 10-dnevna radionica u Kalima, na kojoj sudjeluju umjetnice Adriana Josipović, Barbara Majnarić, Ana Kolega, Jagoda Cupać i Silvija Stipanov, podržana je sredstvima Ministarstva kulture i medija. Spriječen globalnom pandemijom, Sergei Kovalevich rad je pratio online, vodeći kritičke refleksije na temelju nastalih video materijala, dok je program rezidencije vodila Adriana Josipović. Cilj ovog rada je stvoriti kreativno-istraživačku osnovu na kojoj će se graditi kazališna izvedba pod nazivom ‘Izvir voda’.
Sergei Kovalevich dugogodišnji je suradnik Instituta Jerzya Grotowskog u Wroclawu, redatelj međunarodnog osmogodišnjeg projekta ‘Song of Songs’, ‘Maisternia pisni’, ‘Rasa’, ‘Time for spirit’, ‘Evidence for Percival’, utemeljitelj međunarodnog istraživačkog edukativnog kazališnog programa International Theater Observatory. Tijekom posljednjih desetak godina mentorirao je preko 100 izvođača, glumaca i pjevača u Francuskoj, Rusiji, Ukrajini, Turskoj i Poljskoj.